BETSSON: SPORTBOKSAVTALET FRÄMST ETT BRA “SHOWCASE” – VD

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Betsson räknar inte med några betydande intäkter från sportboksavtalet avtalet med Ibet under 2020. Däremot kan andra operatörer få upp ögonen för den egenutvecklade sportbokslösningen i och med avtalet.

“Vi kommer att leverera redan i maj och när andra kan se att det fungerar och är en bra produkt så blir det ju som ett showcase”, säger Betssons vd Pontus Lindwall till Nyhetsbyrån Direkt på måndagen.

Betsson har arbetat under det senaste året med att sälja den egenutvecklade sportboken till externa operatörer. Enligt Pontus Lindwall har projektet stort internt fokus och det förs diskussioner med fler operatörer, primärt för på den europeiska marknaden.

“Vi har personer som jobbar med det fullt ut, men det är inte så att vi har släppt vår kärnverksamhet. Däremot är det ett väldigt bra komplement med en skalbarhet i sportboken”, säger Pontus Lindwall.

Avtalet med Claymore Group avser varumärket Ibet som kommer att lanseras i Europa i maj inför fotbolls-EM, och Betsson räknar inte med att avtalet med den nystartade operatören kommer att ge några betydande intäkter under 2020, “men däremot längre fram”, säger vd:n.

Claymore driver även den asiatiska speloperatören Letou. I dagsläget avser avtalet med Betsson enbart det kommande varumärket Ibet, och Claymore använder i dag en annan sportbokslösning för den asiatiska marknaden.

“Men det hindrar ju inte att det ändras i framtiden om vi gör ett bra jobb på den europeiska sidan. Det ger möjligheter, men de kommer att köra sin asiatiska verksamhet som tidigare”, säger Pontus Lindwall.

Aktiemarknaden reagerade positivt på beskedet och Betssons aktie steg på beskedet och var strax före klockan 14 på måndagen upp 3,4 procent.

2 thoughts on “BETSSON: SPORTBOKSAVTALET FRÄMST ETT BRA “SHOWCASE” – VD”

Leave a Reply